سه شنبه 4 شهريور 1404 | Tuesday 26 August 2025

معاون بازرسی ونظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: آبان ماه امسال ۵۱۷ شکایت مردمی پیرامون کالا و خدمات دراین استان از طریق ستاد خبری اداره‌های تابعه این سازمان دریافت شد و مورد رسیدگی قرار گرفت.

به گزارش دیارجنوب، رضا جمالی روز چهارشنبه در این ارتباط افزود: آبان ماه امسال ۳۴۸ شکایت مستقیم مردمی به صورت تلفنی و مابقی حضوری، کتبی، سامانه ۱۲۴ و سامانه ۱۳۵ تعزیرات دریافت شده‌است.
وی بیان کرد: از مجموع شکایت‌های رسیدگی شده ۱۲۶ مورد متخلف و منجر به تکمیل برگ گزارش بازرسی شدند، ۱۸۴ فقره ارجاع به کارشناسی و در دست بررسی قرار دارد، ۲۸ مورد نیز با توجه به آنکه جنبه عمومی نداشته قبل از تشکیل پرونده منجر به مصالحه و جلب رضایت شاکیان شده‌است و مابقی نیز متخلف شناخته نشدند.
جمالی ادامه داد: بررسی وضعیت گزارش‌های دریافتی حاکی از آن است که ۶۵ درصد مربوط به بخش کالا و ۳۵ درصد به بخش خدمات اختصا داشت.
وی اضافه کرد: بیشترین گزارش و شکایت‌های دریافتی در حوزه کالا مربوط به انواع نان، میوه و تره بار، سیلندرهای گاز و شرکت‌های خودرویی و در حوزه خدمات بیشترین شکایت مربوط به حمل و نقل درون شهری (تاکسی و وانت بار تلفنی‌ها)، حمل و نقل برون شهری و آرایشگاه‌های مردانه است.
جمالی افزود: گزارش‌های دریافتی بر اساس نوع تخلف، بیانگر آن است که گران‌فروشی، کم‌فروشی، انجام ندادن تعهدها در قبال مصرف کنندگان و تقلب از بیشترین موارد تخلف بوده‌است.
وی با اشاره به شفاف‌ و روان سازی نظام توزیع و قیمت‌گذاری تاکید کرد: همه واحدهای صنفی باید قیمت کالا و خدمات خود را به مصرف‌کنندگان اطلاع رسانی کنند به نحوی که قیمت واحد کالا یا دستمزد خدمت به سهولت و روشنی برای همگان قابل رویت باشد./ایرنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group